Retour

Hoe retourneer ik een artikel?

Retouren kunnen via de site aangemeld worden:
  • Stap 1: Log in en ga naar het kopje “Mijn bestellingen bekijken”. Dit is terug te vinden onder het kopje “Account”.

  • Stap 2: Selecteer alle producten die je wilt retourneren en/of wilt omruilen door op het vakje links van het plaatje te klikken. Klik vervolgens op “Ruilen/retourneren”.

  • Stap 3: Kies per product of je deze wilt ruilen of dat je liever terugbetaald wordt. Kies vervolgens ook per artikel de reden voor het retourneren. Klik vervolgens op “Doorgaan”.
    LET OP: Indien je een artikel terug wilt sturen om deze van je Klarna-factuur af te laten halen, kan je kiezen voor “Terugbetalingsaanvraag”.

  • Stap 4: Kies een PostNL punt waar je jouw retourpakket terug wilt brengen. Klik bij dit punt op "Kies voor PostNL". Dit is geen bindende keuze – je kan het altijd nog bij een ander PostNL-punt inleveren. Indien je voor een omruiling kiest, zal je hierna een scherm krijgen voor de levermethode van het nieuwe pakketje.

  • Stap 5: Ontvang je retourdocument via het kopje “Download & print het retourdocument”. Print deze vervolgens uit en plak jouw retourdocument over het label op de verzenddoos en lever het pakket in bij het door jou gekozen PostNL afleverpunt. Bij het inleveren van jouw retourpakket zullen zij jou een bon meegeven inclusief datum en trackingnummer. Dit dient als jouw afgiftebewijs.
    Niet in de gelegenheid om te printen? Neem gerust contact op met onze klantenservice.
Gepaste artikelen om de maat of stijl te controleren zullen niet gezien worden als gedragen. Om hygiënische redenen, pas het ondergoed over jouw eigen ondergoed heen.
Opgelet: het retourneren van kousen of panty’s kan enkel als het pakje ongeopend gebleven is.
Als jouw retour niet conform deze richtlijnen gebeurt, zal de retour geweigerd kunnen worden.
Plaats de artikelen die jij wenst terug te sturen in één verpakte doos (je kunt de originele doos hergebruiken).

Retour via Bpost

Sarenza.be biedt een retourdienst via bpost aan. Je kunt er pakjes 's ochtends, 's middags en 's avonds afleveren. Afhankelijk van je postkantoor of afhaalpunt Bpost is deze zowel op weekdagen als tijdens het weekend open.
Retourneren is gemakkelijk, en snel met Bpost!

  • Kies je Bpost postkantoor of afhaalpunt waar je het pakket wilt retourneren.
  • Print het retourticket uit voor Bpost. Deze vind je onder 'Account' op 'Mijn bestellingen bekijken & retourneren'. Vink het/de te retourneren artikel(en) aan en klik op 'Ruilen of Retourneren'.
  • Bereid je pakket dat je gaat terugsturen.
  • Plak je retourticket op je pakket en zorg ervoor dat de Bpost medewerker de barcode op het retourdocument goed scant. Dit is belangrijk om het terugbetalingsproces in gang te zetten.
  • De Bpost medewerker zal je een afgiftebewijs geven. Bewaar dit goed, het kan later eventueel als ontvangstbewijs dienen.
Je wordt terugbetaald binnen de 14 dagen zodra je pakket in ontvangst is genomen door Bpost ( met uitzondering van weekends en feestdagen)

Over hoeveel dagen beschik ik om artikelen te retourneren?

Bij Sarenza beschik je over 30 kalenderdagen om producten te retourneren. De bedenktijd van 30 kalenderdagen gaat in vanaf het moment dat je de producten hebt ontvangen. Als je een artikel wilt retourneren, dient dit artikel ongedragen teruggestuurd te worden. Vergeet niet het retourformulier op de site van Sarenza in te vullen voordat je de artikelen terugstuurt. Op deze manier profiteer je van een supersnelle terugbetaling.

Opmerking: Zoals vermeld onder de Algemene Voorwaarden heeft de klant, volgens de wettelijke normen, de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 werkdagen*. Sarenza geeft haar klanten 30 dagen bedenktijd in plaats van 14 werkdagen, op voorwaarde dat de retourprocedure wordt gerespecteerd.

Hoeveel kost het om een artikel te retourneren?

Op het totaalbedrag van het product wordt een bijdrage in de retourkosten ingehouden tot een maximum van € 1,95.

Wanneer staat het aankoopbedrag weer op mijn rekening?

Sarenza voert de terugbetaling uit na ontvangst en verificatie van de geretourneerde artikelen binnen 14 werkdagen na de datum waarop de klant zijn herroepingsrecht uitoefent. Wij sturen u een bevestigingsmail wanneer de terugbetaling heeft plaatsgevonden. De terugbetaling gebeurt op hetzelfde betaalmiddel waarmee u betaald heeft. Het kan enkele dagen duren (48 tot 72 werkuren) voordat het bedrag daadwerkelijk op uw rekening staat omdat het een internationale overschrijving betreft. Als u met creditcard heeft betaald, vindt u het bedrag terug op het maandoverzicht.

Kan ik artikelen van een bepaalde bestelling op twee verschillende tijdstippen retourneren of ruilen?

Alle retourartikelen van één bepaalde bestelling dienen om technische redenen gelijktijdig op onze site aangemeld te worden. Het online retourdocument kan met andere woorden maximum één keer per bestelling ingevuld worden. Zorg er dus voor dat je zeker van je stuk bent, alvorens je de retour en/of de ruilaanvraag op de site aanmeldt. Als je je retourpakket nog niet hebt weggebracht naar de Bpost en je zou graag nog een extra artikel retourneren/ruilen, contacteer dan zo snel mogelijk onze klantenservice.

Aan welke voorwaarden moet de ruil/ retour voldoen?

Alle te retourneren/ te ruilen producten (schoenen, de schoenendoos, eventuele accessoires…) dienen perfect intact te worden teruggestuurd. Na ontvangst van een retourzending, onderzoekt Sarenza de perfecte staat van de geretourneerde artikelen. Terugbetaling kan niet plaatsvinden als de geretourneerde producten door de klant zichtbaar gebruikt en/of beschadigd zijn en deze beschadigingen verkoop van de producten onmogelijk maakt. Als de retour geweigerd wordt door Sarenza.be, dan worden de producten teruggestuurd naar de klant op kosten van Sarenza. De klant kan in dit geval geen recht uitoefenen op terugbetaling, tenzij het product non-conform blijkt te zijn. Als de klant artikelen wil omruilen en de geretourneerde producten daarbij zichtbaar gebruikt en/of beschadigd werden, zodat verdere verkoop onmogelijk wordt, kan Sarenza de klant factureren voor de reparatiekosten.

Als Sarenza een retourpakket ontvangt waarvan de inhoud niet voldoet aan de hierboven vernoemde voorwaarden, dan kan Sarenza de klant factureren voor de reparatiekosten.

Als we een retourzending in ontvangst nemen, waarvan de inhoud niet voldoet aan de hierboven vernoemde voorwaarden en als de klant daarbij geprofiteerd heeft van een voortijdige terugbetaling, behoudt Sarenza zich het recht om het desbetreffende bedrag te vorderen op de klant.

Heb je geen antwoord gevonden op je vraag? De klantendienst is er om al je vragen te beantwoorden!

Neem dan contact op met de klantendienst