Retour

Hoe retourneer ik een artikel?

Retouren dienen via de site aangemeld te worden:
  • Klik rechts bovenaan op de homepage via ‘Account’ op ‘Mijn bestellingen bekijken & retourneren’. Je krijgt hier het overzicht te zien als je al bent ingelogd. Ben je dit nog niet, dan moet je je eerst aanmelden.
  • Vink het/de te retourneren artikel(en) aan en klik op "Ruilen of retourneren".
  • Geef de reden van de retour aan. Selecteer het postkantoor van bpost of het bpostpunt waar je wenst te retourneren en bevestig vervolgens de retouraanvraag.
  • Print het retourdocument uit.
  • Wij verzoeken je de geretourneerde producten compleet en ongedragen terug te sturen. De schoenendoos moet dus in een verzenddoos worden geplaatst voordat de producten retour kunnen worden gezonden.


    Belangrijk:Het retourdocument dient uitgeprint te worden. Als het retourdocument niet uitgeprint wordt, treedt de automatische terugbetaling niet in werking. We zouden je graag adviseren om de klantenservice te contacteren, mocht je niet over een printer beschikken. Onze klantenservice zal het retourdocument vervolgens via de post versturen.

Gratis retour via Bpost

Sarenza.be biedt een gratis retourdienst via bpost aan. Je kunt er pakjes 's ochtends, 's middags en 's avonds afleveren. Afhankelijk van je postkantoor of afhaalpunt Bpost is deze zowel op weekdagen als tijdens het weekend open.
Retourneren is gemakkelijk, gratis en snel met Bpost!

  • Kies je Bpost postkantoor of afhaalpunt waar je het pakket wilt retourneren.
  • Print het retourticket uit voor Bpost. Deze vind je onder 'Account' op 'Mijn bestellingen bekijken & retourneren'. Vink het/de te retourneren artikel(en) aan en klik op 'Ruilen of Retourneren'.
  • Bereid je pakket dat je gaat terugsturen voor
  • Plak je retourticket op je pakket en zorg ervoor dat de Bpost medewerker de barcode op het retourdocument goed scant. Dit is belangrijk om het terugbetalingsproces in gang te zetten.
  • De Bpost medewerker zal je een afgiftebewijs geven. Bewaar dit goed, het kan later eventueel als ontvangstbewijs dienen.
Je wordt terugbetaald binnen de 48u zodra je pakket in ontvangst is genomen door Bpost ( met uitzondering van weekends en feestdagen)

Over hoeveel dagen beschik ik om artikelen te retourneren?

Bij Sarenza beschik je over 100 kalenderdagen om producten te retourneren. De bedenktijd van 100 kalenderdagen gaat in vanaf het moment dat je de producten hebt ontvangen. De artikelen dienen ongedragen te zijn. Vergeet niet het retourformulier op de site van Sarenza in te vullen voordat je de artikelen terugstuurt. Op deze manier profiteer je van een supersnelle terugbetaling.

Opmerking: Zoals vermeld onder de Algemene Voorwaarden heeft de klant, volgens de wettelijke normen, de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen*. Sarenza geeft haar klanten 100 dagen bedenktijd in plaats van 14 werkdagen, op voorwaarde dat de retourprocedure wordt gerespecteerd.

Ik ben van gedachten veranderd/ ik heb me vergist toen ik mijn retour aanmeldde, wat moet ik doen?

Neem contact met ons op per telefoon op 01 43 94 490 of stuur een e-mail naar a2xhbnRlbmRpZW5zdEBzYXJlbnphLmJl zodat wij deze informatie kunnen verwerken. Bedankt!

Hoeveel kost het om een artikel te retourneren?

Retourzendingen zijn altijd gratis met Bpost. Je hoeft dus niets te betalen, op voorwaarde dat de retourprocedure wordt gerespecteerd. Je wordt terugbetaald binnen de 48u zodra je pakket in ontvangst is genomen door Bpost (met uitzondering van weekends en feestdagen).

Wanneer staat het aankoopbedrag weer op mijn rekening?

We zullen je terugbetalen binnen 48 nadat jouw retourpakket in ontvangst is genomen door Bpost. Het geld wordt teruggestort op het betaalmiddel dat je tijdens het plaatsen van de bestelling gebruikt hebt: hetzij je zichtrekening die aan jouw Bancontact/Mister Cash-pasje is gekoppeld, hetzij je creditcardrekening, hetzij je PayPal-account. Mocht de automatische terugbetaling binnen de 48u niet plaatsvinden, dan verzoeken wij je om contact op te nemen met onze klantenservice.

Wij sturen je een e-mail wanneer de terugbetaling heeft plaatsgevonden. Voor terugstortingen per creditcard kan het soms langer kunnen duren voordat het geld daadwerkelijk op je rekening staat.

Let op: terugbetaling via Mister Cash kan enkel geschieden wanneer de Mister Cash bankkaart voorzien is van de Maestro-functie.Het Maestro logo bevindt zich op de voorkant rechtsonder of rechtsboven op de bankkaart.

Kan ik artikelen van een bepaalde bestelling op twee verschillende tijdstippen retourneren of ruilen?

Alle retourartikelen van één bepaalde bestelling dienen om technische redenen gelijktijdig op onze site aangemeld te worden. Het online retourdocument kan met andere woorden maximum één keer per bestelling ingevuld worden. Zorg er dus voor dat je zeker van je stuk bent, alvorens je de retour en/of de ruilaanvraag op de site aanmeldt. Als je je retourpakket nog niet hebt weggebracht naar de Bpost en je zou graag nog een extra artikel retourneren/ruilen, contacteer dan zo snel mogelijk onze klantenservice.

Aan welke voorwaarden moet de ruil/ retour voldoen?

Alle te retourneren/ te ruilen producten (schoenen, de schoenendoos, eventuele accessoires…) dienen perfect intact te worden teruggestuurd. Na ontvangst van een retourzending, onderzoekt Sarenza de perfecte staat van de geretourneerde artikelen. Terugbetaling kan niet plaatsvinden als de geretourneerde producten door de klant zichtbaar gebruikt en/of beschadigd zijn en deze beschadigingen verkoop van de producten onmogelijk maakt. Als de retour geweigerd wordt door Sarenza.be, dan worden de producten teruggestuurd naar de klant op kosten van Sarenza. De klant kan in dit geval geen recht uitoefenen op terugbetaling, tenzij het product non-conform blijkt te zijn. Als de klant artikelen wil omruilen en de geretourneerde producten daarbij zichtbaar gebruikt en/of beschadigd werden, zodat verdere verkoop onmogelijk wordt, kan Sarenza de klant factureren voor de reparatiekosten.

Als Sarenza een retourpakket ontvangt waarvan de inhoud niet voldoet aan de hierboven vernoemde voorwaarden, dan kan Sarenza de klant factureren voor de reparatiekosten.

Als we een retourzending in ontvangst nemen, waarvan de inhoud niet voldoet aan de hierboven vernoemde voorwaarden en als de klant daarbij geprofiteerd heeft van een voortijdige terugbetaling, behoudt Sarenza zich het recht om het desbetreffende bedrag te vorderen op de klant.

Heb je geen antwoord gevonden op je vraag? De klantendienst is er om al je vragen te beantwoorden!

Neem dan contact op met de klantendienst