Het merk Le Temps des Cerises is vooral een familiegeschiedenis. En een geschiedenis van spijkerbroeken. Een vader en een zoon delen hun passie voor denim. De eerste importeert vanaf de jaren tachtig Amerikaanse jeans voor Propagande, de door hem opgerichte bekende winkel voor tweedehandskleding in Marseille. De tweede, een getalenteerd vormgever, ontdekt een techniek om de stof te laten verkleuren en er ouder uit te laten zien. Beetje bij beetje ontstaat een eigen identiteit en wordt het merk Le Temps des Cerises geboren. De retro stijl van de jeansfabricage is duidelijk te herkennen in de nieuwe collecties heren-, dames- en kinderschoenen. Het lijkt of de tand des tijds heeft geknaagd aan de accessoires van Le Temps des Cerises, en een speciale kleur heeft gegeven aan alle modellen, van cowboylaars tot tennisschoen. Een methode die momenteel in de hele wereld populair is: de Verenigde Staten, Japan en Engeland vormen slechts een gedeelte van de markt die verzot is op de authentieke vormgeving van Le Temps des Cerises.
Creëer een alert en ontvang alle nieuwtjes per mail!