Het merk Sequoia ontstond in 1988 in Parijs, op initiatief van de inmiddels beroemde schoenenfabrikant Pierre Hardy en zijn compagnon Daniel Sisso. Zij kregen de geniale inval om een marktpositie in te nemen tussen het onbetaalbare aanbod van de grote luxemerken en het te bedeesde aanbod van de klassieke lederwarenfabrikanten. Het ging er ook om de vrouwelijke klanten persoonlijk, origineel en direct te benaderen in een periode waarin de mode opzichtig was, met veel vergulde kettingen. De sieraden van Sequoia vinden hun essentie in een emblematisch detail: een grote verzilverde ring, die 20 jaar later nog steeds het visitekaartje van het merk is. Pierre Hardy, die we kennen van de accessoires die hij heeft ontworpen bij Hermès en Balenciaga of onder zijn eigen naam, is verantwoordelijk voor het design van Sequoia: sober, geometrisch en stedelijk, waarin authenticiteit belangrijker is dan gekunsteldheid en materialen die echt mooi zijn de voorkeur hebben boven materialen die alleen maar mooi lijken. Het merk Sequoia toont bij Sarenza zijn moderne visie op luxe door middel van discrete en elegante ontwerpen die nooit overdrijven - en dat geldt ook voor de prijs. Een merk met een sterke identiteit dat altijd weerstand heeft kunnen bieden aan de druk van de trend omwille van de trend en de verleiding om exorbitante prijzen te hanteren. De degelijkheid van het merk Sequoia is misschien te danken aan de naam van de boom, die een symbool is van een lang leven, kracht en een diepgewortelde basis.
Creëer een alert en ontvang alle nieuwtjes per mail!