Ruilen

Kan ik artikelen ruilen?

Elk artikel kan geruild worden, mits het binnen 100 kalenderdagen wordt teruggestuurd. De bedenktijd van 100 kalenderdagen gaat in vanaf het moment dat je de artikelen hebt ontvangen. De artikelen dienen in originele staat te zijn en in hun originele schoenendoos te zitten. Artikelen kunnen geruild worden voor hetzelfde model (van hetzelfde merk), voor een andere maat of kleur. Mocht dit niet het geval zijn dien je een retour aan te melden en de gewenste schoen te bestellen via de normale bestelprocedure.

Als de te ruilen artikelen in de solden of promotie waren toen je ze bestelde of als je een kortingscode hebt gebruikt tijdens de bestelling, dan ontvang je dezelfde korting voor de omruiling.

Omgeruilde artikelen kunnen geleverd worden aan huis of op kantoor, in een bpost-afhaalpunt.

Hoe ruil ik een product?

Log in met je inloggegevens op je Sarenza-account. Klik hiervoor rechts bovenaan op de homepage op 'AANMELDEN'. Klik vervolgens op 'Mijn bestellingen'. Vink het te ruilen product(en) aan en klik op 'retourneren/ruilen'.
De omruilprocedure wordt stap voor stap uitgelegd. Omruilbestellingen kunnen uitsluitend via bpost geleverd worden.

De nieuwe artikelen die je uitzoekt worden gereserveerd op het moment dat je de omruilaanvraag hebt bevestigd.

Het pakje kan afgeleverd worden bij een bpost postkantoor of een bpostpunt. Zodra het retourpakket in het Bpost systeem geregistreerd wordt, zal het om te ruilen pakje worden verstuurd via de transporteur die je gekozen hebt. Indien het bedrag van de nieuwe bestelling hoger is dan het bedrag van de eerdere bestelling, dan kan het verschil betaald worden via bankcontact, creditcard of PayPal.

Indien het bedrag van de nieuwe bestelling lager is dan het bedrag van de eerdere bestelling, dan zal Sarenza.be het verschil binnen 48 uur na de in ontvangstneming van het om te ruilen pakketje terugstorten op de bankrekening van de klant.

Op het moment dat het pakje is verzonden, ontvang je hierover een e-mailbevestiging met een nummer waarmee je je pakje kan volgen

Aan welke voorwaarden moet de ruil/ retour voldoen?

Alle te retourneren/ te ruilen producten (schoenen, de schoenendoos, eventuele accessoires…) dienen perfect intact te worden teruggestuurd. Na ontvangst van een retourzending, onderzoekt Sarenza de perfecte staat van de geretourneerde artikelen. Terugbetaling kan niet plaatsvinden als de geretourneerde producten door de klant zichtbaar gebruikt en/of beschadigd zijn en deze beschadigingen verkoop van de producten onmogelijk maakt. Als de retour geweigerd wordt door Sarenza.be, dan worden de producten teruggestuurd naar de klant op kosten van Sarenza. De klant kan in dit geval geen recht uitoefenen op terugbetaling, tenzij het product non-conform blijkt te zijn. Als de klant artikelen wil omruilen en de geretourneerde producten daarbij zichtbaar gebruikt en/of beschadigd werden, zodat verdere verkoop onmogelijk wordt, kan Sarenza de klant factureren voor de reparatiekosten.

Als Sarenza een retourpakket ontvangt waarvan de inhoud niet voldoet aan de hierboven vernoemde voorwaarden, dan kan Sarenza de klant factureren voor de reparatiekosten.

Als we een retourzending in ontvangst nemen, waarvan de inhoud niet voldoet aan de hierboven vernoemde voorwaarden en als de klant daarbij geprofiteerd heeft van een voortijdige terugbetaling, behoudt Sarenza zich het recht om het desbetreffende bedrag te vorderen op de klant.

Heb je geen antwoord gevonden op je vraag? De klantendienst is er om al je vragen te beantwoorden!

Neem dan contact op met de klantendienst