Het merk Globe leunt aan bij een jonge en trendy levensstijl en is in diezelfde sfeer ontstaan. Midden jaren ’70 ontdekken de broers Stephen en Pete Hill dat ze een gemeenschappelijke passie hebben voor skateboards, waarna ze bijdragen tot de doorbraak en opkomst ervan in Australië. De broers verlangen ernaar om hun eigen producten te ontwerpen en beginnen hun schoenen op de locale markt te verkopen en hun skateboards vanuit de kofferbak van hun wagen te verkopen. Tijdens de jaren ’80 reizen ze de wereld over om hun merk internationaal neer te zetten en vervolgens starten ze de onderneming ‘Hardcore Enterprises’ die al snel de interesse van het sportieve milieu opwekt. Door een dynamische vraag van skate- surf- en sneeuwsubculturen ontstaat bij Globe het idee om een equivalent van skateschoenen te ontwerpen die aangepast zijn aan de rollersport. In 2001 lanceert het merk een kledingcollectie en een collectie innoverende accessoires. Globe blijft trendy en trouw aan haar oorspronkelijke filosofie door kwaliteitsproducten aan te bieden die stijl, prestatie, comfort en duurzaamheid combineren.