'Overdaad toegankelijk gemaakt', dat is al 40 jaar de reactie van Jonak op de toegang van alle vrouwen tot actuele en hoogwaardige producten tegen scherpe prijzen. Jonak is in 1964, tijdens de Nouvelle Vague, opgericht door Nakam senior in Saint-Germain-des-Prés, in het hart van Parijs. In de loop der jaren is Jonak overgestapt van het distribueren van verschillende schoenenmerken op het ontwerpen van een eigen merk. Jonak biedt nu moderne modellen voor de actieve bewoners van internationale metropolen. Exclusiviteit en de kwaliteit van Europese fabricage zijn de drijvende kracht achter dit Parijse merk, dat per seizoen maar liefst 400 modellen presenteert. Jonak is in de eerste plaats een familiebedrijf dat 'luistert naar de straat en zijn bewegingen, eisen, tegenstellingen en aspiraties'. Het gaat de ontwerpers van Jonak om 'het begrijpen van de stemming en de houding van de Parijzenaars'. Dat wil zeggen dat ze beter dan wie dan ook weten hoe ze moeten voldoen aan de wensen van modebewuste vrouwen over de hele wereld.