Ruilen

Kan ik artikelen ruilen?

U kunt de artikelen die je niet bevallen terugsturen binnen een tijdsperk van 100 dagen. Dit te rekenen vanaf de dag dat de artikelen je toegestuurd werden en niet vanaf de datum dat je de artikelen in ontvangst nam omdat wij deze informatie niet in ons bezit hebben. De artikelen die je wenst te retourneren moeten nieuw en ongedragen zijn. Je kunt ze ook wisselen tegen een artikel van hetzelfde merk en hetzelfde model in een andere maat of kleur. Wanneer de geretourneerde artikelen in de aanbieding waren of als je een promocode gebruikt hebt voor de aankoop, zal je kunnen genieten van dezelfde korting voor uw wisselaankoop.

Hoe ruil ik een product?

Log in met je inloggegevens op je Sarenza-account. Klik hiervoor rechts bovenaan op de homepage op 'AANMELDEN'. Klik vervolgens op 'Mijn bestellingen'. Vink het te ruilen product(en) aan en klik op 'retourneren/ruilen'.
De omruilprocedure wordt stap voor stap uitgelegd. Omruilbestellingen kunnen uitsluitend via bpost geleverd worden.

De nieuwe artikelen die je uitzoekt worden gereserveerd op het moment dat je de omruilaanvraag hebt bevestigd.

Het pakje kan afgeleverd worden bij een bpost postkantoor of een bpostpunt. Zodra het retourpakket in het Bpost systeem geregistreerd wordt, zal het om te ruilen pakje worden verstuurd via de transporteur die je gekozen hebt. Indien het bedrag van de nieuwe bestelling hoger is dan het bedrag van de eerdere bestelling, dan kan het verschil betaald worden via bankcontact, creditcard of PayPal.

Indien het bedrag van de nieuwe bestelling lager is dan het bedrag van de eerdere bestelling, dan zal Sarenza.be het verschil binnen 14 dagen na de in ontvangstneming van het om te ruilen pakketje terugstorten op de bankrekening van de klant.

Op het moment dat het pakje is verzonden, ontvang je hierover een e-mailbevestiging met een nummer waarmee je je pakje kan volgen

Aan welke voorwaarden moet de ruil/ retour voldoen?

Alle te retourneren/ te ruilen producten (schoenen, de schoenendoos, eventuele accessoires…) dienen perfect intact te worden teruggestuurd. Na ontvangst van een retourzending, onderzoekt Sarenza de perfecte staat van de geretourneerde artikelen. Terugbetaling kan niet plaatsvinden als de geretourneerde producten door de klant zichtbaar gebruikt en/of beschadigd zijn en deze beschadigingen verkoop van de producten onmogelijk maakt. Als de retour geweigerd wordt door Sarenza.be, dan worden de producten teruggestuurd naar de klant op kosten van Sarenza. De klant kan in dit geval geen recht uitoefenen op terugbetaling, tenzij het product non-conform blijkt te zijn. Als de klant artikelen wil omruilen en de geretourneerde producten daarbij zichtbaar gebruikt en/of beschadigd werden, zodat verdere verkoop onmogelijk wordt, kan Sarenza de klant factureren voor de reparatiekosten.

Als Sarenza een retourpakket ontvangt waarvan de inhoud niet voldoet aan de hierboven vernoemde voorwaarden, dan kan Sarenza de klant factureren voor de reparatiekosten.

Als we een retourzending in ontvangst nemen, waarvan de inhoud niet voldoet aan de hierboven vernoemde voorwaarden en als de klant daarbij geprofiteerd heeft van een voortijdige terugbetaling, behoudt Sarenza zich het recht om het desbetreffende bedrag te vorderen op de klant.

Heb je geen antwoord gevonden op je vraag? De klantendienst is er om al je vragen te beantwoorden!

Neem dan contact op met de klantendienst